tisdag 20 juli 2010

b l o g g a var ju inte lätt att komma ihåg men....

Livet leker lite just nu känner ja. Tänk att få känna så en längre tid än ett par dar i sträck! Herregud vad händer med mig? Håller jag på att bli en sån där lycklig människa utan problem?? :) Alltid hållt mig positiv utåt, skrattat åt skiten fast hjärtat många gånger värkt eller nästintill stannat upp i månader i sträck...

Men nu, nu känner jag bara en sån glädje!

Vi har nåt alldeles underbart som växer inuti mig, som jag känner av mer och mer för var dag. Hur det rör sig, växer och lever därinne.

Hur litet blir större!
Jag har träffat en sån fantastisk människa som Johan, som kom in i mitt liv under en såndär skitperiod där jag "stod still" i allt och verkligen levde för minuten, på minuten. Han stannade kvar trots all skit, och fick mig att skratta på riktigt igen. Lär mig varje dag hur smart, fin och fantastisk jag är. Han lär mig att sätta mig själv på den piedestal jag faktiskt är värd, för den jag är!

Jag har upptäckt vad riktig vänskap innebär. Funnit vilka som verkligen är lojala, bryr sig utan egoism och till 100 % är sanna vänner. Idag slipper jag folk som bara är så negativa, ältar, sänker en, snackar skit om folk o familj som de sedan umgås med för idag ser jag allt på ett helt annat sätt och väljer själv vilka personer som är bra för mig.

Jag kan inte ändra andra, men jag vet hur JAG inte vill va, vet hur jag inte vill att mina vänner ska va och att själv försöka vara den bästa vännen i varje stund duger för mig och jag får det tusen gånger tillbaka! TACK! :)

( Oj vad bebis rör sig just nu!! :))

Dessutom har jag ett jobb på ett jättebra ställe, med en himla trevlig personal och ledning där de uppskattar mig, mina erfarenheter och egenskaper OCH berättar det för mig! Så senare, efter min mammaledighet nästa sommar, kommer jag troligtvis att gå tillbaka till ett jobb där man har chans att utvecklas. Det är så himla viktigt för mig att göra något minst varje dag där jag känner mig uppskattad och det gör jag på verkligen på mitt jobb!

Och får inte glömma hur jäkla skönt det är att bo i Johannelund igen, och att ha hittat en lägenhet som verkligen känns som "hemma" igen efter så många år av flyttande! :)

Så kan inte säga annat än; FAN vad BRA livet känns just nu! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar