tisdag 6 september 2011

dagar som denna

Tisdag, tisdag... Vaknade på skitkasst humör. Ingen lust för något, egentligen hade jag helst velat gå o lägga mig igen o vakna imorrn. MEN det går ju inte när man har en liten solstråle som vill upp o upptäcka ännu en ny dag. Bara att bita ihop, o gå upp!

Tur man har den lilla solstrålen dagar som denna, hon kan ändra mitt humör med sitt lilla leende o evinnerliga bladdrande så lätt! Så surmulenheten ändrades ganska raskt när jag väl fått slinga mitt hår någorlunda ifred.
(Novali var ju trots allt tvungen att krypa in o hälsa på när jag skulle duscha, vilket resulterade i en dyngsur unge med blöt body o strumpor o ett lyckligt plaskande på golvet... O en supersnabb duschning för mig!)
Sen fixade jag till en köttfärssoppa, helt plötsligt glatt sjungande (Ja, jag kan sjunga när jag är ENSAM! ;) ) o slängde lite snitsigt ihop en sockerkaka i bara farten.

Eftersom jag helt plötsligt var väldigt nöjd med dagen, insåg jag att det var en perfekt dag att hitta en matta till vår hall på så ut till Tornby åkte liten o jag efter en relativt lång promenad med Aggebagge. O där spenderade vi sedan ca två timmar. Hittade ett par, i mitt tycke, underbara skor åt både mig o Novali, men behöver mer synpunkter på dessa än Novsans glada gurgel innan jag shoppar!

Hallmattan blev en enkel, men perfekt matta. Tänkte till lite o insåg attt det behövdes en som dels var mörk o som inte drar åt sig så mycket hår med tanke på Aragons ständiga hårbortfall... Och så kom vi ju hem med finfina bokstäver till Snörvlans rum med!

Som ni ser hittade Aragon sin plats direkt...

Nu sitter jag o dricker en kopp te, o skriver det här men egentligen borde jag plugga... Så det är vad jag ska göra nu!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar