torsdag 9 augusti 2012

Att ja har bakat! :)

Blir nog allt bra på lillans nya dagis, besökte stället i ett par timmar idag och det kändes helt ok. Ligger så mysigt med. Jag glömmer jämt bort att man kan promenera åt det hållet med, Agge och jag. Tyckte det var så fint när jag bodde där ju, med Tinnerbäcken och alla promenadstråk. (Synd bara att folk inte kan låta bli ens grejer...)

Att jag har bakat idag! Sju påsar kanelbullar (Två fick Therése och Emilia med sig hem som kom på besök mitt i allt!) kolakakor, polkagriskakor och bröd. Fyllde upp frysen bra. Polkakakorna ramlade mest isär, men äta dem går ju ändå ;) Brödet fick bra betyg av både Milan och T, så det blir det att prova till en kopp te strax. Kändes lite kaotiskt ett tag med fyra olika slags bak på g, men det gick ju vägen = stolt ;) (Fast man skulle behöva en extra ugn när man bakar allt på en gång...)
Något jag upptäckte under min bakdag var behovet av mer skålar, bakunderlägg och grejer så nu blir det en rejäl Tupperware-beställning hos tant Medbrant! :)

Iallafall: imorgon så blir det att ta med en påse bullar till en kär kund på jobbet, då blir hon nog glad! :)

Så gött att jobba en dag bara, och sen ledigt ett par dagar igen. Känner att jag har så mycket jag vill ägna mig åt här hemma nu. Har inte känt så på ett tag, mest varit hemma och vänt har det känts som men nu har fixarlusten kommit tillbaka igen! Att bara vara hemma med min lilla skruttunge och mina pojkar och fixa och dona häromkring... Skönt ska det bli!

Nu ska jag kika runt efter tapeter, det ska bli en fondvägg i Novalis rum och en i vardagsrummet som mor och far ska få äran att tapetsera åt mig sen (de har ju slängt upp ett par tapeter genom åren...) :)

Nu ska Aragon och jag ha lite mys framför tvn med nybakat bröd, passa på när J är borta hos vänner. Ibland är det rätt skönt att få vara själv hemma, har nästan alltid folk omkring mig så jag glömmer nästan bort hur avslappnande det kan vara!

2 kommentarer:

  1. Varför bakade du så mycket på en och samma gång? :)

    SvaraRadera
  2. Ska jag göra nåt kan jag lika gärna göra det ordentligt på en gång! ;)

    SvaraRadera