fredag 12 november 2010

helg för folk

Jag vill föda bebis nu!! "Väntans tider", jo det v et jag nog faan va det är nu! Fast det är lite mysigt med magen med, iaf sista veckan nu.. Kanske, kanske, KANSKE kommer sakna LITE sen ;) Men helst av allt vill jag träffa vårat lilla hjärta snart.

Önskar faktiskt att det kunde snöa lite mer, har fått mig att må så bra att pulsa i snön med Aragon ett par dagar. Slask o blask vill vi inte ha, men när snön föll häromdagen på promenaden så kändes det som vi kunde vandra runt i snön hur länge som helst, Agge o ja, trots flåsande, stela o vattenfyllda ben o ont i ryggen... Hade ändå en sån lycklig känsla i kroppen! Så lite mer snöfall önskas! :)

Idag är det fredag och trots att jag inte jobbar nu så älskar jag fredagar för då är älskling hemma hela helgen och kan hjälpa till med Aragon lite mer, på ett mycket roligare sätt än vad matte klarar just nu. Kortare promenader är inga problem, men leka och busa går lixom inte längre. Inget hopp, studs och spring för min del direkt. (Herregud trodde aldrig jag skulle väga över 80 kilo nån gång i mitt liv! ;))

Så därför är det så skönt när Johan är hemma och kan ge Agget de lekstunderna som jag inte pallar... Jobbigt med det dåliga samvetet över det, men det är ju inte så mycket att göra åt just nu... 26 dagar kvar till BF bara...

Har haft så ont i benen på nätterna när jag ska sova, så det har bara blivit högst två timmars sömn i taget. Pratade med barnmorskan om det i måndags och troligtvis så är det ischias-nerven som kommer i kläm så det strålar ut i hela benet. Och det beror troligtvis på att jag har svullnat och fått en massa vatten här och var i kroppen... Alltså inget mer än att stå ut, och försöka stretcha lite innan sängen på kvällarna... Blä! Ska sova som en gris när bebis kommit! :) Och högerhanden sover nästan hela tiden, också beroende på all extra vätska! Konstiga saker som ska hända med kroppen, men det är ju övergående som tur är!

Nu lyssnar bebis och jag på Nordman, det ska ju börjas i tid de viktiga sakerna här i livet! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar