onsdag 15 juni 2011

Flyttstäd, måleri o träning = onsdag

Två fina dikter jag hittade häromdan, jag var tvungen att skriva ner!

En längtan, en lycka, ett barn, ett hopp, en gåva
från himlen jag fått.
Två händer, två fötter, ett ansikte så sött,
ett efterlängtat barn jag fött.
Ett skrik, ett skratt, en kropp så varm,
ett vackert barn jag håller i min arm.
Ett hjärta, en själ, ett helt nytt liv,
ett barn som ska ta världen med flera små kliv.
Ensam, vilsen och lite rädd ibland,
i mörkret du famlar efter en hand.
Sorgen och glädjen följer dina spår,
livserfarenheten är följden du får.
Mamma, barn, två hjärtan bildar ett,
ett starkare band har ingen sett!
Något så stort, en känsla så stark,
en kärlek som står på stadig mark!


Ett barn är ett mirakel väl värt att vänta på.
Det största och det bästa en mor och far kan få.
En dotter kan förtjusa från början med sin charm,
och gärna blir hon buren på någon villig arm.
Men snart hon börjar tröttna på att bara vara rar,
och livet har så mycket som lockar och drar.
Den tiden går så fort,
från liten tjej till stor.
Dock är hon alltid älskad,
långt mer än hon tror!


Idag var det bara att ge sig upp tidigt, flyttstäda det sista i gamla lghten. Mamma kom och hjälpte både med att passa Novali och städa lite. Novsan var inte alltför nöjd med att vara i en så tom och ekande lägenhet så mamma fick mest hålla henne hela tiden. Trodde det sista skulle va klart på ett par timmar, men faan vilken tid det tog! Kan ju aldrig sluta gnugga på fläckar, är allvarligt skadad av mitt jobb känner jag... Bra ibland, men jobbigt ibland eftersom jag ser så mycker mer skit än vad folk gör i "normala" fall och då kan jag verkligen inte lämna det så! Men nu är det gjort, bara att tömma vårt akvarium kvar o sen lämna nycklarna på fredag och då är det kapitlet ute ur mitt liv! GÖTT!

Började måla om nattduksborden häromdan så det blir att fortsätta med det strax. Tvungen att vila en stund framför datorn :)

När Johan slutat jobbet blir det att dra till gymmet med Natta, haft lite uppehåll iom ond rygg och förkylning men nu måste jag komma igång igen! Har ändå lyckats gå ner de sista kilona jag ville ha bort, så nu ligger jag på 63 kilon igen!! :) ( Ett kilo mindre än vid första invägningen vid graviditetsvecka 8! Helt ok eftersom det trots allt bara var 6 månader sen Snörvlan kom! Nöjd! )
Det är en bra vikt att ligga på, men nu ska jag inte fokusera så mycket på det mer utan komma igång med lite muskelbyggande! Fyra pass i veckan kommer det bli, varav två bodypump och två gympass. Go go! :)

Nepp, nu måleri...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar