onsdag 22 juni 2011

exploderande däck...

Igår tänkte jag va duktig och skulle pumpa däcken på barnvagnen hos mina föräldrar. Eftersom luften vissla ut hela tiden så fick farsan ta kompressorn istället... Ingen bra idé alls! På Fillinge rakan på g hem, smällde ett däck och faan vad rädd jag blev! Lite panik situation kände jag eftersom Snörvlan trots allt väger lite över sju kilo nu och vagn behövs verkligen för att ta sig nånstans överhuvudtaget de dagar jag inte har bilen hemma! AKUT! Men snälla Therése skjutsade mig och Novsan till en cykel affär idag och vi hittade en nästan identiskt slang där så nu är däcket fit for fight igen! Kanske inte ska stressa upp mig i onödan för saker, det löser sig ju faktiskt! Och speciellt när man har sötnosar som hjälper en så! :)

Hos mormor


Sen kom Jockepocke och stannade över natten. Slängde ihop min limefilé och bjöd på... (Jag KAN laga mer rätter Jocke, men den ÄR så god, eller hur?!! ;) )

Idag blir det att handla inför midsommar, fixa lite music, systemet ska få sig ett (fin)besök och så ska vi se om jag hinner måla lite fina rosa bokstäver på Novalis lilla hylla hon har i sitt rum! :)

Härligt det ska bli med midsommar; stuga på landet, go mat, goa vänner och ett härligt väder hoppas jag! :)

Novali har krypit rätt "mycket" idag! Med "mycket" menar jag säkert fyra, fem små krypsteg i taget innan hon slängde sig framåt igen. Snörvlan börjar ju bli stor och idag fick hon smaka lite dessert för första gången. Det gillades men hon hade lite lustiga miner för sig :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar