fredag 24 juni 2011

Vart tog den lilla vägen?????


För sex månader och 12 dagar sedan låg jag på förlossningen och klämde ut vår lilla, LILLA Novali! Ett litet knytet som knappt kunde skrika tyckte jag, alldeles mörk och kladdig men ändå det vackraste jag nånsin sett! Då vägde hon tre och ett halvt kilo och jag vågade knappt hålla henne först ifall hon skulle gå sönder så Johan fick klä på henne första gången inne på FL och sen försiktigt lägga henne i min famn.
Igår helt plötsligt, efter någon veckas annorlunda teknik med att slänga sig framåt, började det lilla knytet som nu väger 7,5 kg krypa! På förmiddan gick lite sådär, men herregud här på kvällen efter vi kommit hem från Johans föräldrar, vad det gick! Och vad snabbt hon kom fram till alla eluttag plötsligt! (Dom har hon nog spanat in i några månader, såg ut som välplanerat!) Vad fort det går när det händer saker här nu, kan gå dagar utan nåt annorlunda och sen ett gigant steg framåt!

Mitt knyte är inte nåt litet knyte längre, hon är ju en alldeles egen liten Novali nu! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar