tisdag 28 juni 2011

slappardagar...



Både igår och idag har varit slappardar; hängt med Drea, Novali och Agge. Promenerat och pratat och lekt. Igår kväll försökte jag mig på att sy Novalis gardiner, men eftersom symaskinen är allvarligt skadad och jag inte har ett uns med tålamod så gav jag upp efter ett antal könsord. Det fick bli lite hembakade scones och te ihop med Drea och Johan istället! Mycket mysigare!


Idag har vi mest promenerat, fikat och snackat skit i lekparken med Agge och Novali, Drea och jag. Novali passade på att sova en stund, vilket jag tyckte var väldigt bra eftersom hon de senaste dagarna haft lite svårt att sova på dagen. Och det resulterar ju i ett alldeles underbart humör! Men idag har jag fått se solstrålen igen. :) Och nu har Snörvlan somnat för natten.

Snälla Andrea har haft bounding time med liten oxå, matat och lekt. Ännu inte kommit så långt till att byta blöja, men det kanske händer nån gång innan Novali blir blöjfri! :) Och idag fixade Drea käket, ris och kyckling ihoprört i stekpannan med currysås till. Jättegott!!



Sen kom Jocke hit en sväng, så imorn bokas det camping på Öland vecka 28 med de bästaste! :) Underbart, hoppas faan vädret vill sig också!

Nu väntar vi på älsklingen som ska ta sig hem från jobbet, för sen blir det skräpmat från Mc´D.

Mina tankar idag har också gått till Stefan som ligger på sjukan efter helgens bravader, otäckt! Johan har varit och hälsat på honom under dagen så måste få veta hur det står till när han kommer hem! Massa "bli-bättre-tankar" dit alltså!

Höll på att glömma, fick ju hem mina shabby chic´s lanternor idag! De får bli placerade i vår öppna spis så länge! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar