torsdag 4 augusti 2011

mamma"ledig"??

Förstår inte riktigt det ordet, mamma"ledig"? Vadå ledig? Från att darling åker till jobbet, nej förresten inna han åker till jobbet så är det oftast full rulle här. Nu har ju jag fått en väldigt duktig liten tjej som somnar skapligt o sover rätt länge på morronen, men det är ändå saker som måste fixas.

Klockan är nu ett; Johan har varit på jobbet ca fyra timmar och jag har jobbat (ja, JOBBAT) härhemma. Ren tvätt sorterad, instoppad på sin plats, Agget har fått sin fm promenad, redan diskat två gånger (kommer bli säkert två till innan dan är slut), bäddat rent sängarna, försökt lägga liten tre gånger (tredje gången gillt blev det!), matat, dammsugit, dammat o torkat vartenda rum, morgonkaffet hunnit kallna tre gånger (ska få i mig tredje koppen nu!!) och under tiden jag gjort allt det här måste ju Novsan bli road med! (dammsuga med liten på höften = vem behöver gymma egentligen??) Så det där med "ledig" passar inte riktigt in tycker jag...

Nu är det bara em kvar, badrummet SKA bli rent innan dan är slut, Agge behöver strax gå ut igen, golven ska moppas och det ska handlas mat och hittas lampor till sovrummet... MEN lite "ledig" tid ska det få bli, måste ju ta en kaffe hos Natta o se hur hon bor nu ju! Men då tar jag ju självklart med liten o ev. vovvsen med så slapp kaffe vet ja inte om det blir direkt... ;)

Föräldraledig borde bytas ut mot "hemma med barn" tycker jag, för ledigt är det nästan aldrig! Jo, om man inte väljer att bo i en svinstia med skitiga kläder och äta på skitig disk!

Och nu känner jag *sniffsniff* att det är dax att byta blöja igen ;) Tjopptjopp! (Vänta när skulle jag äta?? Gahh, körv på macken sen dusch viktigare känner jag!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar