söndag 21 augusti 2011

sunday night

Så var den helgen slut med! I fredags var det storshopping på barnmat, blöjor o sådant som gällde. På kvällen blev det Rix FM festivalen med Ezza, Jocke, Dahl o Jens. Tappra själar som kom in till stan utrustade med paraplyn och att det behövdes! Men trevligt var det, trots spöregn!

I lördags kom mina älskade snorungar Bea o Drea in. Det blev en shopping runda på stan inför deras skolstart! Och att de hittade snygga grejjor!! På kvällen tog vi en rejäl promenad med Aragon och dessutom fixa vi hem min cykel ifrån Knektgatan där jag bodde för nästan två år sen... Otroligt att den stod kvar! ;) Så nu står den här utanför, behöver dock pumpas och smörjas lite lås. Bra att ha om jag ska cykla till skolan sen i vår.

Apropå skolan, hämtade personbevis o besökte Kunskapstorget också i fredags för att skicka in en ansökan till Lernia (gäller att va ute i god tid! :) ) och då visade det sig att jag fortfarande har chans att plugga upp till ett slutbetyg från gymnasiet, har ju egentligen inte mycket poäng kvar att fixa men trodde det var kört! Så i samband med att jag ska plugga Handel -och administration så kan jag ta de sista kurserna för slutbetyget också. Bättre sent, än aldrig! GLAD!



Ja, iaf så spendera vi kvällen i lördags med Pringles och filmen "I am number Four". Den var bra! Perfekt lördagsfilm och vi gillade den alla!



I morse när vi vaknat, fixade Andrea scones åt oss till frukost och sen gjorde vi oss i ordning så jag kunde skjutsa hem tjejerna skapligt eftersom det är deras första dag i skolan imorgon. Väl i Åtvid så blev det lite lunch och kaffe med mor såklart, Novsan ville ju träffa sin momo :)

Imorgon ska vi besöka ett dagis här i närheten, dags att söka det snart till liten. Men vi vill ju se lite hur det ser ut och så innan... Lite koll har jag efter ett antal års städande på diverse dagis runtom i Lkpg, men just det här har jag inte varit på så det ska bli intressant. Hoppas det är bra, för det ligger bara några minuters gångväg hemifrån och i en fin utemiljö vid Tinnerbäcken. Vi får se!

Nästa helg blir det SKÖNA GRÖNA GREBO! Tjoho! :) Men nu är det dags för "Morden i Midsomer", me like.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar