onsdag 31 augusti 2011

Besök på Storken...

Idag har jag varit och fått p-staven utkarvad från armen, äckligt var det! Tycker inte om att bli skärd i!! :( Hoppas p-pillren kommer funka bättre än staven iaf, hade visst 50 procent rabatt på Apoteket ingen aning om varför eller vad jag styrt med för att få det men det passa ju in!

Innan det så hann jag både städa av lägenheten, åka och handla, plantera om nästintill alla växter vi har och baka tekakor tills Medbranta kom på besök för att va barnvakt medan jag fick armen nästintill amputerad... Det var väldigt gött att bjuda på nybakat!

Den senaste timmen har jag ägnat mig åt att möblera om Snörvlans rum, med hjälp av Novali själv som mer än gärna flyttade runt alla blöjorna till olika hörn av lägenheten medan mamma var upptagen åt ett annat håll. Så nu bjuder jag på ett par bilder från our place :)

Novalis rum

Aragon tyckte med det blev fint! :)


Resten av vårt hem;
att det ligger saker överallt hör verkligen till vardagen nu med en skrutta som är överallt och ingenstans! Underbart är det, det bästa som finns är att smyga runt på kvällen och plocka upp leksaker till höger och vänster. Barn ger verkligen liv åt ett hem!!! :)


Allt är fortfarande inte riktigt klart. Har en liten önskelista som kryssas av varje gång lite pengar rullar in :)

Än så länge är det en ny matta till köket som ska gå i lila, en hylla från IKEA till hallen och även en längre gångmatta och nått nytt istället för hatthylla dit och någon större tavla till vardagsrummet kvar på önskelistan. Eller ja, en ny micro kommer inte bli så fel sen heller... Ja, kanske lite mer saker jag vill ha till Snörvlans rum med, hrmm den här listan fylls också på när saker har prickats av. Jag är inte världsbäst på att bli nöjd! ;)

Nu är det dax för liten att äta och sova sen blir det te och varma tekakor framför tvn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar